-
Plavební dráha je dlouhá necelých 10 kilometrů
-
1 jednopalubová loď a 5 dvojpalubových lodí
-
Elektrický pohon šetrný k životnímu prostředí
Lodní doprava je na přehradě v provozu během letní sezóny.
Provoz lodní dopravy byl zahájen 5. května 1946 na trase Bystrc – Kozí horka – Sokolské koupaliště – Osada – Rokle – Obora – Zouvalka – hrad Veveří a zpět. V letech 1948–1949 byla plavební dráha postupně prodloužena na Mečkov a do Veverské Bitýšky. V provozu jsou nové lodě Lipsko, Utrecht a Vídeň, které jsou pojmenovány po družebních městech moravské metropole, a starší lodě Brno, Dallas a Veveří. Celková plavební dráha je dlouhá necelých 10 km a lodě ji urazí za 70 minut.
Během plavby mohou cestující vidět třeba úzkou skalní soutěsku, hrad Veveří a v užší části nádrže spoustu vodního ptactva. Charakteristickým znakem provozu lodí na Brněnské přehradě je elektrický pohon. Tato skutečnost má značný ekologický význam – je účinným opatřením proti znečišťování vodní nádrže ropnými produkty a přispívá k čistotě ovzduší a snižování hlučnosti v rekreační oblasti města.
Mnoho zajímavých informací a tipů jak trávit čas u Brněnské přehrady najdete zde.
Vstupné
*Plavba lodí z přístaviště na Hrad Veveří a zpět zdarma pouze s třídenním BRNOPASem!